Followers

U Click Me...I Click U Back

Sunday, March 29, 2009

Kegilaan Melanda...!!!

salam semua,

ni bukan nak story pasal gila atau benda-benda yang seangkatan dengannya, tapi nak cite psl kegilaan bersoping, hehehe.

aku suka ke soping..??:-)

kalau ikut kata hati aku, KOMPEM la aku suka, tapi kalau ikut kata akal fikiran aku, alhamdulillah, aku seorang yang berpada-pada dalam berbelanja, tapi kalau dulu-dulu aku main belasah jek membeli apa yang aku suka, serius, tapi sekarang ni aku dah pandaila sikit budget apa yang perlu dan apa yang tak perlu.

aku berubah menjadi orang yang mcm ni sejak aku mempunyai suami yang tersayang, dia selalu ingatkan aku supaya bijak berbelanja, bukan 'pandai' berbelanja, bila dah ada 3 orang anak ni, aku selalu mendahului keperluan dorang dulu, then baru aku fikir untuk aku pulak. kadang-kadang dalam sebulan tu langsung tak beli barang-barang aku, then bulan akan datang, mungkin aku akan berbelanja lebih sikit untuk diri aku.

hehehe, tapi semalam aku telah bersoping sakan di PWTC, hah, tapi aku tidakla berbelanja lebih, sebab kebetulan semalam hari terakhir gerai-gerai kat PWTC tu dibuka, so mostly semuanya mengadakan acara melelong barang, aku apa lagi, sakanla membeli tudung yang harganya tak masuk dek akal, serius, tudung bawal no1, kelilingnya berbatu yang pesen baru tu (aku pun tak tahu nak describe sebab kurang ambik tahu, hehehe), dijual 2helai RM30 dengan macam-macam warna tuh, rembat jangan tak rembat, kain ela yang boleh dikira designnya lawa-lawa gak, 4 pasang RM50. aku beli jugakla 4helai sebab nak bagi kat pengasuh yang jaga Amirah.

husband aku beli songket Trengganu yang dilelong dengan harga RM50 sehelai untuk dibuat sampin katanya. wah! sakan sungguh sampai tak hingat dunia, tapi bukan selalukan, lagipun murah-murah, bukan boleh dapat selalu. lagipun soping tu satu terapi pe..???aku beli jugak tudung ekin yang corak abstract untuk pakai buat sahan, kain elok sangat dan sejuk. suppose RM45 tapi dapat RM15 jek. murahkan?

FYI, dah 3 kali actually aku ke PWTC, tapi mula-mula tu sekadar cuti mata jek, kali kedua aku beli gak tudung sehelai sebab yang lain tak murah-murah lagi masa tu, lagipun husband aku kata tunggu hari last, sure lelong, hehehe. ermm, agak terkilan sebab tak dapat nak beli kain batik Kelantan Trengganu sebab harga dia tak turun banyak sangat, faham, batik ori bukan murah, yang biasa-biasa pun dah RM120, huhuhu, tu yang ramai kakitangan awam pakai batik tiruan jek, apa nak buat, itu je yang mampu.

p/s : soping...soping jugak, tapi jangan ler jadi mcm 'si dia' di bawah ni...

1 comment:

E-Marlin said... Reply Comment

Huish... sapa yang tak suka shopping ni...hehehe...

Dulu2 saya pun suka shopping sakan, tapi dah ada anak-anak ni, mesti dahulukan barang-barang diorang...biasalah mak-mak kan hehe...mak mana tak sayang anak.

re: awak lahir bulan 11 thn 79 ye?
awak kata saya lahir tahun 80 @ 81 ye?
hehehe.... sebenarnya saya lagi tua dari awak...hehehe tua sebulan je; saya lahir bulan 10 tahun 79.