Followers

U Click Me...I Click U Back

Sunday, April 17, 2011

Sesi Menternak Lemak / Masak Lemak Tumis Ikan Kerisi + Sambal Tumis Udang + Sayur Kobis Goreng

As salam

bosan la hari nie.. semua kerja rumah dah disetelkan semalam.. yang buat hari ni cuma menyental dua bilik air.. mop dapur.. laundry jek..

yang lain apa lagi.. masak je la.. menunggu Mr Hubby yang tak kunjung tiba.. kerja malam tadi ke Felda.. mungkin OTW... huhuhu.. so bila called suruh kami makan dulu.. rupa2nya lepak2 di Kelana Jaya ngan ipar duai bincang pasal masalah kerja dengan anak sedaranya..

tak de benda best nak citer.. layan je la menu hari ini...

Masak Lemak Tumis Ikan Kerisi...

resepi di ambil dari adik ipar.. tak sama macam masak lemak kuning biasa kita buat tuh.. yang ni kena tumis dulu.. then letak serbuk kunyit.. dah garing baru masuk santan... ikan kerisi tu goreng dulu.. actually aku tengok dia masak masa kat kampung.. so Mr Hubby suka sangat.. apa lagi selalula buat..


Sambal Tumis Udang Chekgu Azrine... hehehee

favourite anak2.. bila buat dorang makan banyak.. so harusla buat selalukan...

Sayur Kobis

~JEMPUT MAKAN SEMUA!!~

3 comments:

Farah Shamsudin said... Reply Comment

wawawa!! sedapnya menu.. faberet fara tu.. kalau lah fara tu, mau tambah berkali2 ..:)

aiman rashidd said... Reply Comment

sedap nya . nyum nyum :)

semua tu lemak ke . HUHUHU LALALALA

Rina AVAIL a.k.a cik betty said... Reply Comment

eh jemput makan pulak..camna nk makan..jemput jamu mata jela tu..sedapnya..mana resipi ikan kerisi tu..jarang beli ikan ni psl tk tau nak masak apa..goreng je tak sedap laks..