U Click Me...I Click U Back

Tuesday, August 9, 2011

Penangan Bonus!!!

KUALA LUMPUR: Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.
"Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini," kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya, bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.

Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

"Ini menunjukkan bahawa kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajian penjawat awam dan pesara kerajaan. Pemberian ini juga satu penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam," katanya.

Najib berkata, pemberian bonus dan bayaran khas itu akan membabitkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion. - BERNAMA

******************************************************************

rasanya masib belum terlambat mengucapkan tahniah kepada semua kakitangan awam di Malaysia dan tak lupa juga kepada pesara2 yang bakal menerima bonus walaupun setengah bulan gaji...

oleh sebab itu... disebabkan penangan dan excited mendapat bonus.. saya telah pun mengorbankan duit gaji saya even bonus pun belum dapat lagi ke atas benda ini..

scroll down
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

sumber : pakcik google.. tapi lebih kurang gini la.. entah.. tetiba suka jam beso sikit.. nampak muda kata Mr Hubby... jam lama pun dh 4tahun aku pakai.. jenama yg sama gak tapi kecik je.. nak beli Guess belum mampu lagi... hikhik..

p/s : itu belum dapat bonus.. kalau dah dapat tak tahula.. nasib Mr Hubby nolong nengok2kan.. kalau tak kejenya perabih je.. tp aku noticed skang aku dah semakin jimatla... hehehe

13 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... Reply Comment

salam..ok lah tu kalu nak beli jam.sekurang2nya ada gak nampaknya,blh kenang ni beli pki duit itu..ni beli pki buit bonus...bla bla bla..kan?

LM pun suka beli brg klu dpt duit apa2

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@LM - samala.. lagipun dh lama tak membeli belah sakan ni.. asik membeli utk anak2 je.. hehehe

Kak Aya said... Reply Comment

cantik jam tu.berbaloi la korbankan duit bonus untuk sesuatu yang berharga mcm tu.

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@kak aya - jam tu gambar google kak aya.. jam saya bulat beso camtuh.. nak ambik gambar exactly.. segan la plak.. yg penting happy kan??

MulutPayau said... Reply Comment

Dapat jugak bonus tahun ni..walau 1/2bulan...dah kira oklah tu kan..dapat jugak soping utk diri sndiri....tak kisahlah beli apapun...asalkan dapat dijadikan knangan bonus...seronokkan..

p/s...dop tgh pikir nak buat apa ngan duit bonus tu...hihihi..

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@Mulut Payau - simpan lebih afdal.. hehehe.. tak pun beli BB.. kehkeh..samsung SII pun best gak.. ngadas...

Syahir Ramli said... Reply Comment

rmai jgk yg excited dpt duit rye dr kjaan ni...haish...ni yg x sbor nk keje ni...:)

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@Syahir - takpe.. nanti dh kerja..rezki mngkin lebih lagi.. doakan berjaya dalam study dulu k

Mrs.Qarlista said... Reply Comment

cayalah kak rine..pantassss sungguh. hehe. nad tunggu tengah bulan. macam banyak je mende dlm fikiran padehal bonus segitu je..:)

deqlis said... Reply Comment

selamat melaram...cantik jam tu:-)

Mama Zharfan said... Reply Comment

comel jam tu :)
me duit bonus me nak beli baju raya yg me berkenan kat booth giant bt caves tu :P

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@Nad - patutnya nak beli jam Mr Hubby tp TERBELI jam krin lak.. hehehe

@deqlis - dh selamat pun melaramnya.. hehehe

@MZ - wah.. tu lg best tuh..

Wawa_Nadwa said... Reply Comment

alhamdulilah.. dapat juga!
duit tu buat servis kete je la kutt..
:P