Followers

U Click Me...I Click U Back

Thursday, October 27, 2011

Almost 13 Years Been Together.. Alhamdulillah..


As salam..

entry luahan perasaan..

entry panjang menjela.. sila jangan muntah hijo!!

semasa aku menulis entry ni.. belum ada tajuk pun yang terlintas di fikiran aku..

firstly aku nak express my feeling specially to my dearies Mr Hubby.. kerana diala apa yang aku ada sekarang.. daripada seorang perempuan yang serba tak tahu.. menjadi seroang yang serba tahu eventhough i'm still learning and learning..non-stop!!.. menolong aku menguruskan rumahtangga sejak aku mula sambung belajar di UKM.. dan sampai sekarang even dah grad pun he's still helping me.. seriously.. sometimes he washes the dishes.. sometimes he washes my clothes*baju kurung mengajar..aku basuh tangan*..

apa lagi yang aku perlukan??

yelar.. biasala.. rumahtangga sure ada pasang surutnya.. kadang2 kami bergaduh jugak.. tentang pendapat masing2..tentang anak2.. tentang our financial.. but we managed to settle up before it's dragging..

dulu masa aku kenal Mr Hubby.. aku tahu dia manusia yang sangat kuat cemburunya.. kadang2 aku rasa cemburu dia tu langsung tak bertempat.. tu masa zaman aku belajar di UiTM.. masa tu tiada kompromi langsung bab2 nak kuar2 lepak ngan BFF.. serius.. aku nak sopink ke apa ke semua mesti dengan dia..  dia tak bagi sangat aku huhahuha dengan BFF..then aku terpaksa akur sebab SAYANG.. hahaha..

masa tu umur aku pun baru 18 tahun..camnola tak sayang dengan orang yang caring dengan kita.. bertambah MR Hubby ni beza banyak umur dengan aku.. so memang agak caringla Mr Hubby kat aku.. so bila dah terlebih caring.. terlebih la cemburunya.. nak kata dia kongkong aku keluar dengan BFF tak jugak.. kalau setakat nak gi Komplek PKNS tu takde pulak dia tak bagi.. cuma kalau kami ada planning nak kuar2 lepak ke.. ha.. yang tu dia tak bagi.. 

biasa lar.. masa study zaman kebudak-budakan dulu.. adala secret admire kirim salam la.. kirim surat la.. sanggup aku mengaku aku dah bertunang sebab takut benda jadi meleret.. ada sorang tu siap bg surat nak ajak dating.. hahaha.. soryla awak.. kirim salam je la erk.. saya setia pada yang 1.. insyaAllah..

tahun 1998 dalam semester kedua.. aku bernikah dengan Mr Hubby pada 13hb November 1998.. masa tu umur aku belum 19 tahun pun lagi..jangan terkejut plak..!!

masa baru2 kahwin.. segala2nya indah.. yelar.. duduk berdua.. nak ada anak kena hold dulu sebab sedang belajar.. umur plak baru nak menginjak 19 tahun.. camno nak bela anak nih...hahaha.. so enjoy hidup berdua dulu sampaila final sem.. baru decided nak ada anak.. sebab rasa dok berdua dah bosan.. boleh?? takdela.. masa tu aku teringin sangat nak ada baby.. sebab kami berdua kalau dok lelama.. sembang lelama.. tetiba bertelagah.. masing2 nak menang.. so kalau ada anak.. takdela masa nak gaduhkan??

maka..pada usia 21 tahun selamatla aku melahirkan puteri sulong aku.. sekarang dah berusia 10 tahun pun.. dah beso gabak dah.. siap abah dia sound aku.."abang rasa anak u ni nanti dah darjah 6 mau tinggi dari u ni"..sentap mak nyahhh!!

tengokla Alyaa..  tinggi dah nak mengalahkan UMMI dia dah plakkan??

dia jugak kawan gaduh aku.. dia ni ada sifat baran sikit..*bukan pangai aku nih*..especially bila dia penat.. jangan tertipu dengan muka lembut dia.. sebab semua orang cakap benda yang sama bila jumpa dia personally.. hehehe...

aku penah bawak dia masa gi kelas kat UKM.. masa tu dia darjah 3 kot.. budak2 kat kantin tempat aku kelas tu selama ni kot dok nengok aku sorang2 je.. ingat aku single kot.. then bila aku bawak anak.. terus dorang tanya.."kak..adik ke nih?"..memula aku rasa dorang macam perli aku tau.. then aku jawab.. "tak.. anak akak la".. terus mamat2 tu jawab balik.."tipula akak.." muka ala2 poyos..ingat aku betul2 tipu dorang.. lepas tu aku malas dah nak cakap banyak2 kali.. sat gi kang mamat2 tu kata aku perasan plak.. tp kejadian ni mmg banyak kalila berlaku sampai sekarang.. hahaha..even aku gi pasar pun dorang tak caya aku ada anak umur 10 tahun...hahaha...tapi alhamdulillah..syukur sebab beri aku nikmat menjadi ibu pada usia yang muda.. :-)

hah.. baru aku teringat tau..masa sebelum aku dah Mr Hubby belum declared bercinta.. aku penah tipu dia pasal pergi tengok wayang citer DIL TO PAGAL HAI.. masa tu aku kerja kat off Mr Hubby..*yup.. Mr Hubby was my boss*.. masa tu aku kerja tunggu result nak masuk IPTA.. giler la masa tu.. sebab aku rasa memang aku nampak mcm sangat bodo2 gitu.. 

hari Sabtu.. masa tu wayang tengah main wayang DIL TO PAGAL HAI.. i am the big fan of SK.. so mana boleh lepaskan peluang nak tengok dia berlakon.. tambahan with the gorgeous Madhuri Dixit masa tuh.. fulamak.. so i was planned to watch with  Mr Hubby's staff as well named Niza..so we were planning not to tell Mr Hubby about this plan sebabnya masa tu Mr Hubby dah pandai tak bagi aku buat itu buat ini.. ah.. lantakla kan.. aku pedulik apa.. aku tipu pun bukan aku ada apa2 dengan Mr Hubby masa tu.. so kami kerja 1/2 day je on that day.. sabtukan.. so senyap2 kami gi jalan kaki dari The Mall tu ke panggung wayang dekat dengan Chow Kit tu.. serius aku tak ingat nama panggung tuh.. kami bagitahu Mr Hubby.. kami terus balik rumah.. takde plan nak gi memana.. tapi hari2 sebelum tu kami ada sebut2 nak nengok wayang.. so masa kami nak kuar dari off tu.. he reminded us..balik terus.. jangan nak gi tengok wayang pulak.. aik.. macam tahu2 jek.. tapi kita orang tak ambik pot sangat.. hahaha...*jahat*

sambung citer tadi balik.. 

bila dah sampai panggung..kami pun dapatla beli tiket.. dan layan citer tu sampai habis.. mmg feeling golek2 atas taman la kami dok kat dalam tuh.. lagu2.. fulamak.. tak yah cakap la.. TERBAEK!!

then habis sudah citer DIL TO PAGAL HAI yang kejiwang-jiwangan itu... that was something happened outside the cinema..

to be continued...

10 comments:

makcikpc said... Reply Comment

13 tahun dah ye....waa..kene byk share story ni pasal kerhamonian rumahtangga...maklumla..saya pun baru nak masuk 7 tahun kawin...kira masih "setaun jagung" lagi dalam alam rumahtangga ni...harap dpt share ye di entri lain kali...selamat menyambut ulangtahun perkahwinan yang ke 13...moga kekal jodoh bahagia dan dirahmati serta diberkati Allah hingga hujung nyawa...Amin

Chekgu Azrine said... Reply Comment

Makcik pc - alhamdulillah..saya akn kongsikan tips saya versi saya ye

Mama Zharfan said... Reply Comment

rasanya tak ramai org kawin awal--pendapat me, those yg kawin awal biasanya sbb muka lawa hehehh sbb tu boss u berkenan and terus masuk meminang ;) me dulu2 target nak kawin umur 25 , then tak jumpa jodoh ler plak, terbabas sampai ler umur 28 baru kawin hehehhe

Mama Zharfan said... Reply Comment

anyway, congrats and happy 13th anniversary. moga bahagia hingga hujung nyawa...amiin

Chekgu Azrine said... Reply Comment

MZ - uishh.. mana ada lawa pun.. salah tengok ni.. dulu saya kurus sekempeng je MZ.. takde lawa tang mana pun.. thats y my hubby nak me badan gemuk sikit.. kalau tak burok gak.. hahaha

Miss Eiza said... Reply Comment

wah so sweet ;)

*suspen tunggu sambungan cerita akak

Chekgu Azrine said... Reply Comment

Miss eza - tunggu k...

ain dzaya said... Reply Comment

wah!beanyer dgar crite camnie...nmpak sweet sgt..moga terus kekal berbahagia..ehhe,,

awalnye kawin...ta bole imagine la ain kawin sekarang...hik3

Chekgu Azrine said... Reply Comment

Ain..kawem awal ni ad pro n con..apa2 semuanya ditentukan olehNya..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... Reply Comment

dah 10 tahun si kakak tu ye..br saya tau.maknanya umur kita tak jauh beza lah chekgu, saya ni spm tahun 98, anak dah 8 tahun pun.ibu muda..anak dah besar, itu anugerah tak terhingga tu.


penyakit baran anak kena kita sbr sket...maisarah pun ikut belah2 sana..baran terlebih.kadang2 geram gak layan angin dia tu.huhu