Followers

U Click Me...I Click U Back

Wednesday, November 30, 2011

Dapat Handphone Baru!!

As salam..

cerita dah basi gak nih.. tak sempat nak story mory kat sini..

17hb November tu genapla umur saya 32 tahun erk.. hahaha.. saya scorpion.. ada sesapa yg kongsi bintang dengan saya tak??sila angkat keyboard ok.. hehehe

tapi tak sangka on 18th Nov saya dapat hadiah daripada Mak anak murid saya..memang tak sangka.. sapa nak bagi hp kan suka2 kat cikgu.. jarang la kan??
 
sebenarnya parents tu tak tahu pun semalam tuh hari jadi saya.. tapi dia datang untuk collect duit ehsan RM100 daripada sekolah.. masa tu saya bertugas untuk memberikan duit tu untuk kelas saya 2 Gigih.. then dia hulurkan satu beg kertas dan ckp.."terima kasih ye cikgu sebab mengajar anak saya"..what do you expect..mestila hadiah biasa2 jek.. sebab sebelum ni memang dia biasa bagi saya hadiah seperti hiasan dan kek coklat..
manala saya tahu parents ni nak bagi saya hp.. memang kelakar sikit citernya

then saya just letak je beg kertas tu dalam kereta saya tanpa melihat apa kebendanya dalam tuh.. atas sebab saya agak hadiah tu adalah hiasan atau mug kot.. so takmo bukak utk mengelakkan rumah saya jadi lagi semak dengan benda2 camni.. saya duduk menyewa..so most of the gift yang saya dapat masa hari guru ke atau bila2 murid bagi.. saya simpan dalam satu kotak..dan akan bukak biler saya duduk rumah sendiri nanti.. insyaAllah..

so keesokan harinya.. saya makan di kantin dengan kawan2.. dan salah seorang kakak menegur saya dengan bertanya.."Rine.. ko semalam tengok tak hadiah apa yang mak Megat Azreel tu bagi.. saya pun jawab.."tak tengok la kak...saya letak atas meja Hanne sebab tadi mintak murid ambik barang dalam keta.. dorg terambik sekali hadiah tuh".. kakak tu gelak2 dan cakap.. "ko pecaya tak hadiah tu hp"..terus saya jawab.."takkan la parents nak bagi hp kat cikgu"..akak tu terus gelak2.."ko tak caya gi bukak sebab akak dpt hp gak..mak Megat tu bagi kat akak dengan Kak Mazlida"

aku pun terus panggil sorang murid kat kantin..suruh dia dapatkan hadiah kat atas meja cikgu Hanne.. dengan betapa excited dan gabranya aku bukak hadiah tu depan kawan2 aku yg berada di kantin.. huhuhu.. 

ada apa dalam kotak tu erk sebenarnya??
 
 yess.. memang betul hp Samsung Champ.. chomel je tau!!*orang bagi hp free..tak kisahla mahal ke takkan??*

kami pun apa lagi.. kat kantin jugak berposing SHOW OFF..boley??


thanks for reading and dropping by...
 

Chekgu Azrine bertanya : korang pernah dapat hadiah yang mahal2 tak daripada sapa2??

9 comments:

Daddy Cool said... Reply Comment

Huh...senang parent nak pantau perkembangan anak dia nih, terus call cikgu jer..!

Teratak Hami said... Reply Comment

Next year Megat Azreel masuk kelas mana, akak nak ajar dia .. hehehe. Rezeki jangan ditolak. Murah ke mahal ke, janji boleh digunakan. free pulak tu. Bil je kena bayar sendiri.

Akak pun berbintang Scorpio :-)

Tina Othman said... Reply Comment

wah seronoknya & parents tu sangatlah berbudi bahasa nak bagi hadiah kat cikgu

Chekgu Azrine said... Reply Comment

Daddy cool - tahun depan dah xngaja tahun depan dah xajar murid tu dah...huhu

Hami - semua cikgu2 kt sek yg tahu nk ngja budak tu tahun depan...haha..

Tina-saya pun xsangka ada parents sanggup nk bg hadiah hp..terkejut gak mulanya..hehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Reply Comment

wah cool giler parents tu!

Chekgu Azrine said... Reply Comment

Rina - coolkan?? bertuah saya!!hahaha

Mohd Zakwan said... Reply Comment

wow ! untunglaa .. nak jadi cikgu la macam ni..hahaha xD
apa-apa pun, gunakan HP tu sebaiknya :P
Blog Mohd Zakwan :)

Ardini Humaira said... Reply Comment

wahhh syioknye! :D

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... Reply Comment

wahh mesti terharu kan?bestnyer.rasa diri dihargai.