U Click Me...I Click U Back

Wednesday, November 16, 2011

Tak Payah Diet.. Berat Dah Turun 5kg??

As salam

haah.. berat saya dah turun 5kg

tak sangka betul.. sebab saya dah lama tak timbang actually sebab takut nak tahu berapa dah berat saya.. tapi saya agak berat saya dah lebih 60kg tau.. which is never in my life time unless when i was preggy...

then masa balik Penang untuk raya haji hari tuh.. di RnR saya gatal2 tangan masuk duit rm0.40 and tetiba excited nak tahu berapa berat badan saya.. fuhh.. terkejut melompat saya sebab dah 64kg.. betul ke nih.. tapi dengan ketinggian 162cm.. mesin tu cakap my berat dalam kategori ok lagi.. patutla selalu mengah semacam jek sebelum nih..

then bila dah seminggu demam and sakit.. takde selera makan.. adala dalam 4 hari saya tak makan nasi kot.. asyik makan roti, biskut ngan milo je.. maka masa saya buat follow up di Klinik.. saya di suruh timbang berat dan terkejut sekejap sebab tinggal 56+kg.. bia betik!!

tak sampai seminggu pun berat saya dah menjunam turun.. macam terkejut gakla.. nak kata happy sangat pun tak.. sebab bila dah sihat ni.. selera makan kembali menghantui saya.. huhu..

apa nak buat erk??


14 comments:

Tina Othman said... Reply Comment

kalau timbang kat klinik boleh percaya,klu yg jenis timbang bayar ni kekadang bukan betul pun

tapi klu betul dah loss byk tu, dasat tu

Fatin Syahira said... Reply Comment

yg timbang kat mesin tu kekedang tak betul sgt sis. tapi as long as kita sihat and still in ideal weight lagi takpa kott Hehe!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... Reply Comment

berat tu mmg dikira sgt kurus la dgn ketinggian cikgu.pasni kena mkn berkhasiat lbh sket nak cover tenaga sbb sakit haritu ye chekgu

Teratak Hami said... Reply Comment

Patut le nampak kurus kat gambar N3 bawah tu :-)

Berat kita hampir sama tapi saya "rendang". Tu pasal lagi nampak gemuks.

Melati Qistyna's Mummy said... Reply Comment

Xpe, janji Kita sihat walafiat.... Jgn sakit2 lg.... Hehehe


Selamat hr lahir cikgu.... :D

MataHati @ MH said... Reply Comment

selamat hari lahir jugak utk cikgu.. :)

Chekgu Azrine said... Reply Comment

Thanks sbb wish..camne tahu erk beday saya hari ni?

Chekgu Azrine said... Reply Comment

Hami-gambar kt bwh tu gambar ms saya timbang 64kg.bkn gambar terbaru.huhu

WuMing said... Reply Comment

Baca dan sebarkan untuk kebaikan semua.

KESAN PENYAKIT KANSER DALAM BADAN

Alin Marlini said... Reply Comment

wah....berjaya sunggu sessi diet chekgu ye...chayok!chyok!

Chekgu Azrine said... Reply Comment

Alin..msh belum berjaya lg...hehe..nk turun lg..

NinaAz said... Reply Comment

JOm amalkan gaya hidup nutrisi yang sihat.. alhamdulillah..saya sgt2 puas hati =)

http://danishninaaz.blogspot.com/2011/11/produk-herbalife.html

rabiatulpaid said... Reply Comment

chekgu amalkann 1000langkah setiap hari.hihi

Zainur said... Reply Comment

nasi ambil dalam kuantiti kecil saja dah mencukupi...mmg kalau mkn nasi byk berat badan sy pun cepat aje naik...hehe...