Followers

U Click Me...I Click U Back

Monday, July 23, 2012

Tahan Puasa Sebab..

As salam..

saya sekarang dah genap 27 minggu of my pregnancy.. alhamdulllah.. dan semangat nak berpuasa tu sangat tinggi sebab saya tak suka nak ganti2 ni.. macam susahla sikit.. tahun depan nak ada bb kecik.. menyusu lagi.. sure penatkan.. 

so sebelum puasa saya dah well prepared makanan2 yang boleh bantu saya tahan lapar..

sumber gambar dari google k..

bila dikaji2.. milo jenis Hi-Fibre ni boleh bantu kita tahan lapar sebab ia mempunya kebaikan serat yang diperlukan utk badan bagi membantu menggantikan makanan.. saya dah amalkannya.. alhamdulillah.. perut pun tak pedih..

saya memang hantu milo..so saya amalkan minum ni semasa berbuka dan sebelum habis sahur.. segelas je cukup..dan seriously sangat sedap.. dan 1 packet saya beli dalam RM10.70.. ada 10 stick pek.. beso plak tu.. blh buat 2 gelas sekali gus.. jimat di situkan??

kedua KURMA.. saya memang amalkan hampir setiap malam mengunyah kurma sambil tengok TV.. kat rumah saya ada stok kurma pelbagai brand dan rasa.. mostly orang bagi.. jiran dan kawan2 sekolah.. tak payah saya beli dah..hahaha.. jimat lagikan??

sekadar berkongsi cara saya menahan lapar semasa mengandung nih.. lain orang lain cara dan makanannyakan??

kongsila korang punya pulak..

10 comments:

Lelord said... Reply Comment

huhuhu milo kat sini x sedap

mama tisya said... Reply Comment

mmg ibu ngandung kena sbr time bln puasa......mhl tk milo hi fiber tu??

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@lelord..lain ye rsa milo kt qatar..

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@mama tisya..kt pasaraya umh saya rm10.70 je..

nur anis said... Reply Comment

nampak sedap la pulak kurma tu..hihui

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@anis...hehe..tgh pose semua bnda sdp je kan?

Asmara said... Reply Comment

Kurma mmg sgt bagus. kalau ada supplement lain utk ibu mengandung pun boleh cuba ambil kan. ;)

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@asmara..haah..byk je suppliment utk ibu mengandung...

nadia said... Reply Comment

kurma is the best suppliment kan kak? :) semoga baby sihat2 je. selamat berpuasa kak azrine! :)

Chekgu Azrine said... Reply Comment

@tq..nadia...:-)