U Click Me...I Click U Back

Saturday, December 22, 2012

Minyak Yu Yi Tak HALAL?



As salam.


baru noticed kat page Dr Zubaidi yang memohon penjelasan daripada pihak Jakim mengenai status HALAL minyak yu yi nih yang dipercayai mengandungi lemak babi..belum sempat google lagi mengenainya..

secara peribadi saya mengaku pernah menggunakannya masa saya melahirkan anak saya yang ke-3..masa tu minyak ni tengah glemer dan Mr Hubby beria2 beli suruh pakai kat baby..

2 anak sebelum ni saya hanya pakaikan minyak kayu putih yang kotak hijau tuh..




then bila dapat adik Aish..saya tak gunakan minyak yu yi atas sebab baru saya noticed that minyak yu yi ni panas kot..macam tak sesuai.untuk bayi..so saya guna minyak telon daripada produk mustika ratu..

kira nasib baikla saya dah tak guna minyak yu yi lagi sebab keraguan status HALALnya mula timbul..

diharap pihak Jakim dapat merungkaikan isu lemak babi ini dan dipercayai di tin minyak yu yi memang takde logo HALAL pun..

any comments uols?

posted from Bloggeroid

7 comments:

:::aZiE::: said... Reply Comment

bru beberapa hr lepas sy post psl myk yuyi ni kak...konpius gak eh?

Scarlett O'Hara said... Reply Comment

Sebelum dishkan tak halal pun, kalau rasa ragu2, jangan guna.Kalau dah terguna tu, nak buat macam mana kan?

Cikgu Ma said... Reply Comment

ada gak terdengar psl ni..tp x tau status lg...

fuZa said... Reply Comment

haah..lately ada dgr keraguan minyak yu yi ni...
Tapi tak ada penjelasan lagi
U guna je minyak telon for time being

Aty_Fared said... Reply Comment

ritu mase pegnan..ade gak orang tegur mase beli tuk preparation baby...teru tak yakin nak pakai walaupon dah beli...kalau tak yakin memang tak boleh pakai ar kan....jadi beli minyak telon jer...:)

Zoe said... Reply Comment

tu lah pasal.aku pun dah jadik was-was sekarang nih.
minyak kayu putih tu pernah pakai kat baby.menggelupas pulak kulit perut dia.mungkin tak tahan dengan getah minyak kayu putih tu

MrS. F!zA said... Reply Comment

macam ada nampak org share penjelasan JAKIM..katanya diharuskan..entahla

P/s : Jom cuba nasib lucky draw cash, photobook dll di http://www.cikgunaman.com/2012/12/cabutan-bertuah-menggapai-gadjet-impian.html